tisdag 8 maj 2007

Leonardo ska flytta

Hej, Oxford här. Leonardo är mindre än jag men får mig ändå ur balans när han kastar sig över mig. Och det gör han ofta! Försökte få ner duken igen i går men tvåbeningarna har ställt tunga saker däruppe så det ända som händer är att jag kommer upp! Ända upp över kanten faktiskt.
Vi är vänner med allt numera: Den gråa gamla katten, Silver, är vår kompis. Hunden, Ceasar, gillar oss verkligen även om han inte vågar visa det.
Det gjorde han en gång men då kom mamma farande och klöste honom i sidan. Myror gillar oss. De liftar med oss genom att klättra upp på tassarna. Kul. Oxford följde med en tvåbent till postlådan härom dagen. Det skulle jag ALDRIG göra. Farligt farligt. Som att hoppa upp på bord Det har jag gjort tre gånger. Två gånger fanns en tvåbening nära och gissa vilken smäll jag fick så jag åkte ner i golvet. Hmmmm...gillar inte deras sätt ibland. Men jag får massor med beröm för att vi är rumsrena. Nu ska vi visst lära oss att göra "det där" ute. Vi får vara ute hela dagarna. Äta ute också. På havrelåren. Ja, ja.
Tråkig nyhet:Leonardo ska flytta. En tvåbening som var här på Valborg ville ha honom. Jaha. Så det blir jag och mamma kvar. Inte så kul...

Inga kommentarer: