fredag 27 april 2007

Mamma älskar mig inte längre!

När jag klättrade i Mount Everestduken idag blixtrade det till så hemskt att klorna bara släppte och jag ramlade ner. Duns. Den stora med glasögon kom väldigt nära och duttade och sa förlåt "jag tar bilder när du klättrar". Vadå bilder?Mamma älskar oss inte lika mycket längre. Igår fräste hon riktigt läskigt från soffan när jag tänkte hoppa upp och anfalla hennes svans. En kväll kom hon inte hem utan stannade borta hela natten. Idag fick vi lever till frukost. Inte särskilt gott men jag åt. Hungrig. Oxford också. Jag menar - han åt också lever.
Jag gillar mina färger. Om jag var vildkatt - eller när jag blir vildkatt - vill jag bli vildkatt...?- hur som helst, en vildkatt med mina färger skulle vara svår att upptäcka om hösten och vintern, så länge det inte finns snö och det blir det ju mindre av har jag hört av dem med två ben. Oxford fick med mig långt från ytterdörren när det var som varmast. Vi klättrade på massa träbitar som låg huller om buller. På andra sidan en vägg hördes det där kacklet som jag är så nyfiken på. Ser dom ut som de låter så är de höga, smala, utan päls och rosa. Gäsp!
En sak till! Jag och Oxford får massor med beröm för att vi går till en låda med grus i och kissar och bajsar. Det var jag som lärde Oxford att det känns skönt att krafsa med tassarna i gruset.
Gäsp!Vi hö....snus, snus...

Inga kommentarer: